the writing(s) of…
non-(or pre-)intentional notations
(2007)

Das Projekt „the writing(s) of…“ basiert auf einer Sammlung von Kritzelzetteln aus Schreibwarenhandlungen, auf denen unzählige Menschen ihre Spuren hinterlassen haben. Ausgehend hiervon untersucht das Projekt die Idee kollektiver, nicht-(oder prä-)intentionaler Autorenschaft.
Um den semantischen Gehalt der Zettel zu untersuchen, wurden verschiedene Instrumentalisten eingeladen, eine Auswahl zu vertonen – im Wissen um graphische Partituren, aber ohne genaue Vorgaben zur Interpretationsweise. Anschließend wurden die Interpreten -als gedachtes “Eyetracking”- gebeten, ihre Interpretationspfade nachzuzeichnen. Alle Interpretationen können in einem digitalen Zettelkasten angehört und -geschaut werden.

The project “the writing(s) of…” is based on a collection of test sheets from pencil stores, on which an unknown number of people have left their traces. Starting from here it examines the idea of non-(or pre-) intentional authorship, narration and composition.
To analyse these semantic fragments of speculative background, several instrumentalists were asked to interpret some of the sheets – knowing about graphic scores and related music visualizations, but without explicit instructions on how to play. Afterwards all participants were asked to trace (as a simulated Eyetracking) their paths of interpretation. All interpretations can be browsed in a digital slip box.

Interpreten / Interpreters:
Sandrine Brammer (clarinet), Peter Albrecht (cello), Klaus Janek (double bass), Kai Teusner (e-bass), Martin Backes (turntables), Sebastian Berweck (piano), Christof Weitenberg (piano), Ivo Harms (piano), Marlene Ito (violin), Philipp Bohnen (violin), Erik Drescher (flutes). Ensemble Mosaik: Ernst Surberg (piano), Chatschatur Kanajan (violin), Martin Losert (saxophone), Simon Strasser (oboe).

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